Generelle Vilkår

PDF Download | Trykke

Generelle vilkår for bestillinger på www.zalando-lounge.no

Nedenfor finner du våre generelle vilkår som regulerer hvordan vi behandler og håndterer kjøpet ditt. Tilbudene på nettsiden www.zalando-lounge.no retter seg utelukkende mot forbrukere som ikke handler i kommersiell eller yrkesmessig sammenheng.

1. Avtaleinngåelse og levering av varer

1.1 Ved å legge inn en bestilling bekrefter du at kjøpet utelukkende er til private formål.

1.2 For bestillinger på www.zalando-lounge.no, inngår vi kun norskspråklige avtaler. Ved bestilling av Lounge by Zalando-varer, er Zalando SE, Valeska-Gert-Straβe, 10243 Berlin avtalepartner.

1.3 Ved å klikke "kjøp nå", plasserer du en bindende bestilling på varene i handlekurven. Når du har sendt inn bestillingen, sender vi deg umiddelbart bekreftelse per e-post. Merk at på grunn av systemkapasitet og leveringssikkerhet anser Zalando Lounge at en bindende avtale inngås i det du mottar bestillingsbekreftelsen fra oss.

1.4 Vær oppmerksom på at hele kjøpesummen og eventuelle fraktkostnader reserveres på din bankkonto når bestillingen er lagt inn. Vi ber derfor om at du overfører kjøpesummen umiddelbart etter mottak av bestillingsbekreftelsen, og senest innen 7 dager. Betalingen vil ikke bli belastet kontoen din før bestillingen er sendt.

1.5 Du samtykker til overdragelsen av selgers krav på betaling av kjøpesummen til tredjeparter, herunder til Zalando Payments GmbH.

1.6 Merk at vi unntaksvis ikke er forpliktet til å levere varer som er bestilt dersom vi selv har bestilt varene på riktig måte, men det har oppstått en feil eller varene ikke har blitt levert i tide (kongruent sikringstransaksjon). En ytterligere forutsetning er at vi ikke er ansvarlige for varenes manglende tilgjengelighet og at vi har informert deg om dette umiddelbart. I tillegg er vi ikke ansvarlige for å skaffe de bestilte varene. Dersom varene ikke er tilgjengelige, vil vi umiddelbart refundere eventuelle innbetalte beløp.

1.7 Vi påtar oss ikke risikoen ved å måtte skaffe bestilte varer (anskaffelsesrisiko). Dette gjelder også ved bestilling av varer der kun type og egenskaper er beskrevet (generiske varer). Vi er kun forpliktet til å levere så langt lageret vårt, eller lagrene til våre leverandører, rekker. Vi leverer til leveringsadresser i Norge. Der leveringstid uttrykkes i virkedager, betyr virkedager alle dager fra mandag til fredag, utenom offentlige fridager.

2. Priser, eiendomsforbehold og fraktkostnader

2.1 Det er prisene som fremgår av tilbudet gitt på bestillingstidspunktet som gjelder. De oppgitte prisene er endelige, dvs. de inkluderer merverdiavgift til gjeldene sats. Varene forblir vår eiendom inntil kjøpesummen er betalt i sin helhet.

2.2 Det påløper fraktkostnader på hver bestilling. Beløpet er oppgitt på bestillingssiden.

2.3 Dersom bestillingen inneholder spesielt store, tunge eller verdifulle produkter, kan andre fraktkostnader gjelde. Dette fremkommer av produktbeskrivelsen for hvert produkt og på bestillingssiden.

3. Betaling

3.1 Vi tilbyr følgende betalingsmåter: Kredittkort, PayPal, Vipps og forskuddsbetaling. Vi forbeholder oss retten til ikke å tilby visse betalingsmåter for en gitt bestilling og vise til andre betalingsmåter. Vær oppmerksom på at vi kun aksepterer betalinger fra kontoer innenfor Den europeiske union (EU) og Det europeiske økonomiske samarbeidsområde (EØS).

3.2 Ved kredittkortkjøp belastes kortet når bestillingen sendes fra oss.

3.3 Du samtykker til å kun motta fakturaer og kreditnotaer elektronisk.

4. Verdikuponger og innløsning

4.1 Verdikuponger kan ikke kjøpes, men utstedes i forbindelse med reklamekampanjer og har tidsbegrenset gyldighet.

4.2 Verdikuponger kan kun innløses innenfor det angitte tidsrommet, og kun én gang i forbindelse med en bestilling. Enkelte merker kan være unntatt fra kampanjen. Merk at et minimumsbeløp for bestilling kan gjelde for bruken av verdikuponger.

4.3 Verdien av varene må minst tilsvare beløpet på verdikupongen. Dersom verdikupongen ikke dekker verdien av varene, kan mellomlegget betales ved bruk av de aksepterte betalingsmåtene. Verdien av verdikupongen utbetales ikke, og renter vil ikke påløpe. Verdikupongen refunderes ikke dersom alle eller noen av varene returneres.

4.4 Verdikuponger kan kun innløses før bestillingen er gjennomført. Det er ikke mulig å legge inn verdikupongen i etterkant. Verdikupongen kan ikke overføres til tredjeparter. Med mindre annet er avtalt, er det ikke mulig å kombinere flere verdikuponger.

4.5 Dersom du bruker en verdikupong ved gjennomføring av kjøpet og, som følge av at du fjerner varer, den totale verdien av varene du beholder er lavere eller lik verdien på verdikupongen, forbeholder vi oss retten til å fakturere deg den opprinnelige prisen for varene du beholder.

5. Lovfestet angrerett

Når du kjøper Zalando Lounge-varer gjelder en lovfestet 14-dagers angrerett:
Det første du bør være klar over dersom du angrer kjøpet ditt er at du kan benytte returseddelen som kan skrives ut på www.zalando-lounge.no. Dersom du ikke har tilgang til en skriver, får problemer med å laste ned returseddelen eller trenger in ny returseddel, ta kontakt med Kundeservice (kontaktinformasjon nedenfor). Hjelp oss å unngå unødvendige kostnader og ikke returner varer uten returseddel.

Retningslinjer for angrerett:
Du har rett til å heve avtalen innen fjorten dager uten å oppgi noen grunn. Angrefristen er fjorten dager fra dagen etter du, eller din stedfortreder, som ikke er transportøren, tar varene i besittelse, eller, ved dellevering, den siste varen.

For å utøve angreretten, må du varsle Zalando SE, Valeska-Gert-Straβe 5, 10243 Berlin, telefon: 047 23962837, e-post: service@zalando-lounge.no om din beslutning om å benytte deg av angreretten ved å sende oss en utvetydig erklæring (f.eks. et brev sendt per post, telefaks eller e-post). Du kan benytte det vedlagte angrerettskjemaet, men det er ikke obligatorisk.

Du kan også fylle ut og sende inn angrerettskjemaet eller en annen tydelig erklæring elektronisk ved bruk av kontaktskjemaet på nettsiden vår. Dersom du benytter dette alternativet, sender vi deg en bekreftelse på mottak av hevingen umiddelbart (f.eks. på e-post). For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender melding om utøvelse av angreretten før utløpet av angrefristen.

Konsekvenser av heving
Dersom du hever avtalen, tilbakefører vi alle innbetalinger mottatt fra deg, herunder fraktkostnader, omgående og senest innen fjorten dager fra den dagen vi mottok din melding om heving av avtalen. Med mindre annet er uttrykkelig avtalt, vil vi vil benytte samme betalingsmåte ved tilbakeføring som du benyttet i den opprinnelige transaksjonen. Vi vil ikke belaste deg for kostander i forbindelse med refusjonen. Vi kan avvente gjennomføring av refusjon til vi har mottatt varene i retur eller du har gitt oss bevis på at varene har blitt returnert, alt etter hva som inntreffer først.

Du må returnere eller tilbakelevere varene til oss uten unødig opphold, og uansett senest fjorten dager fra den dagen du varslet oss om heving.

Denne fristen anses som overholdt dersom du returnerer varene før utløpet av 14-dagersperioden Vi dekker returkostnadene, forutsatt at du benytter returseddelen vi har gitt deg for retur innen Norge, hvis ikke må du dekke returkostnadene selv.

Du må selv dekke eventuelt verditap på varene dersom tapet skyldes håndtering utover det som er nødvendig for å undersøke varenes tilstand, egenskaper og funksjon.

Angrerettskjema, eksempel
(Dersom du ønsker å heve kontrakten, fyll ut og returner dette skjemaet)
Til Zalando SE, Valeska-Gert-Straße 5,
10243 Berlin,
E-post: service@zalando-lounge.no:
Jeg/vi (*) hever herved avtalen jeg/vi (*) har inngått om kjøp av følgende varer (*)/
Bestilt den (*)/mottatt den (*)
Navn på forbruker(e)
Forbruker(ne)s adresse
Dato
_____________________
(*) Slett det som ikke passer

6. Refusjon

Eventuell refusjon utbetales automatisk til kontoen du benyttet da du betalte. Dersom du betalte med debetkort eller forskuddsbetaling, vil refusjonen overføres til debetkontoen din. Dersom du betalte med PayPal eller kredittkort, vil refusjonen overføres til den tilknyttede PayPal- eller kredittkortkontoen.

7. Kundeservice

Vårt kundeserviceteam kan kontaktes på:
Hotline: 047 23962837
E-post: service@zalando-lounge.no

8. Lovfestet ansvar for mangler og ytterligere informasjon

8.1 Lovfestet ansvar for mangler gjelder.

8.2 Vilkårene er tilgjengelige på www.zalando-lounge.no. Du kan også skrive ut eller lagre dette dokumentet ved å velge alminnelige kommandoer i din nettleser (vanligvis "Fil"->"Lagre som"). Du kan også laste ned og arkivere dette dokumentet som en PDF ved å klikke her. For å åpne PDF-filen, trenger du gratisprogrammet Adobe Reader (www.adobe.com) eller lignende programmer som støtter PDF.

8.3 Du kan også enkelt lagre vilkårene og bestillingen din ved enten å laste ned vilkårene og velge alminnelige kommandoer i din nettleser for å lagre bestillingssammendraget som fremkommer på siste siden av bestillingen eller vente til du mottar den automatiske bestillingsbekreftelsen som sendes til e-postadressen du oppga. Bestillingsbekreftelsen inneholder bestillingsopplysninger og vilkårene, og kan enkelt skrives ut eller lagres via e-postprogrammet du bruker.

8.4 Vi er ikke forpliktet eller villige til å delta i tvisteløsningsprosesser for en voldgiftsnemnd for forbrukere. Dette påvirker ikke norske forbrukeres rett til å bringe tvister inn for norske klageorganer.

8.5 Den enkelte kunde har kun rett til å ha én kundekonto om gangen hos Zalando. Vi forbeholder oss retten til å slette flerregistreringer.

8.6 Tilbudene som er tilgjengelige på www.zalando-lounge.no gjelder for personer som er 18 år eller eldre.

Med vennlig hilsen
Zalando SE
Zalando SE, Valeksa-Gert-Straβe 5, 10243 Berlin | registert ved: Amtsgericht Charlottenburg, HRB 158855 B | MVA-nummer: DE 260543043 | Ledelse: Robert Gentz og David Schröder (sidestilte konsernsjefer), Dr. Astrid Arndt, Dr. Sandra Dembeck, David Schneider | Representantskapsleder: Kelly Bennett | Forretningsadresse: Berlin | WEEEE org. nr. DE: 72754189
Sist oppdatert: 4 september 2025